Fandom

Vocaloid Wiki

Yuezheng Ling

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij
Yuezheng Ling
Płeć Kobieta
Wiek 16 lat
Wzrost 160 cm
Waga Nieznana
Data wydania 17 lipca 2015
Dystrybutor Bplats, Inc.
Dawca głosu Qi Inory
Ilustrator Ideolo
Numer seryjny YZLV3CN
Przynależność YAMAHA

Bplats, Inc.

Yuezheng Ling (乐正 绫) jest  chińskim Vocaloidem trzeciej generacji od firmy Shanghai He Nian Co., Ltd. Ling była jedną z wyróżnionych projektów w konkursie na pierwszego "chińskiego Vocaloida" w 2012. Została wydana 17 lipca 2015.

Historia

2012

Firma Shanghai He Nian przeprowadziła konkurs o nazwie "VOCALOID CHINA", który miał na celu znalezienie projektu na ich pierwszego chińskiego Vocaloida, który zakończył się 3 stycznia 2012 roku. W dniu 17 stycznia w Szanghaju ogłoszono zwycięski projekt o nazwie Yayin Gongyu, która była oryginalną wersją Luo Tianyi. Ling znalazła się w pierwszej piątce najwyżej ocenianych projektów pod nazwą Ling Caiyin. Oficjalnie wszystkie pięć projektów zostało ujawnione 22 marca.

2014

13 lipca 2014 roku VOCANESE ogłosiło na swoim profilu na Weibo, że Ling otrzyma swój własny bank brzmień jako Vocaloid oraz, że Yamaha będzie finansować ten projekt na 100 mln juanów do projektu. Jej nagrania rozpoczęły się 27 lipca w Japonii. 

27 i 28 lipca członkowie zespołu, którzy są odpowiedzialni za nagranie nowego głosu, wyjechali do Japonii, gdzie odbyło się szkolenie, aby mogli nauczyć się nowych technik przy tworzeniu banku brzmień na Vocaloid w systematyczny sposób.

2 sierpnia VOCANESE ogłosili, że przeprowadzą przesłuchanie w sprawie głosu dla Ling. Zgodnie z zasadami, uczestnik musi nagrać 3 minuty swojej mowy oraz 3 minuty swojego śpiewu w języku chińskim. Przesłuchania zakończą się 20 sierpnia.

Dla części śpiewanej, uczestnik może zaśpiewać w każdym gatunku i nagrać swój śpiew w wersji acapella. Przy wysyłaniu swoich nagrań trzeba podać swoje dane osobowe (tj. imię, nazwisko, numer telefonu, QQ (rodzaj komunikatora; jak polskie GG), konto, adres kontaktowy oraz zdjęcie osobiste). Przesłuchania zakończą się 20 sierpnia o 3 popołudniu. Później, w odpowiedzi na pytanie fanów, VOCANESE stwierdzili, że skontaktowali się z kilkoma aktorkami głosowymi, które były by potencjalnymi kandydatkami na dawczynie głosu dla Ling i uznali je za mniej ryzykowne z lepszymi efektami. Jednak nie chcą także pominąć innych dostępnych opcji, min. właśnie innych kandydatów, którzy mogliby się nadawać dla nowego Vocaloida, dlatego też rozpoczęto przesłuchania.

15 sierpnia VOCANESE zaprezentowali sylwetkę nowego tajemniczego chińskiego Vocaloida. Zapowiedzieli też, że zostanie wyłonione 6 finalistów ze wszystkich 390 zgłoszeń dotyczących konkursu na głos Ling.

26 sierpnia w Pekinie, w dzielnicy Chaoyang, zostały zaprezentowane sześć finalistek wraz z czterema potencjalnymi kandydatkami na głos dla Zhanyin Lorra. Finalistkami konkursu zostały: SUSU, Yumiya, Ju Hua Hua (菊花花), QI Inory (祈Inory), Shao Yuan Yuan (少愿愿) i Yu Wu Yue Shan (幽舞越山). Fani mogli głosować na swoich ulubieńców na oficjalnej stronie Lorry i Ling.

5 września lista ta zmniejszyła się już do trzech kandydatek. Zostały nimi: Ju Hua Hua, QI Inory i Yu Wu Yue Shan. Próbki ich głosów zostały umieszczone na oficjalnej stronie w połowie września, co pozwalało fanom do zagłosowania na osobę, która brzmi najlepiej. 11 września zostały zakończone nagrania finalistek konkursu dla Ling i Lorry.

22 września próbki banków brzmień Lorry i Ling zostały przygotowane i umieszczone na ich oficjalnej stronie. Fani mogli posłuchać i zagłosować na swoich ulubieńców. Wszystkie głosy śpiewały znaną chińską, klasyczną piosenkę Mo Li Hua (Jasmine Flower). Głosowanie trwało do 13 października, a wyniki głosowania zostały ujawnione 15 października.

15 października ogłoszono, że zwyciężczynią została QI Inory, a nagrania nowego banku brzmień rozpoczęły się wkrótce po konkursie. Doniesiono, że Gui Shen Ren, dawczyni głosu Lorry, zakończyła już nagrania, a QI Inory zacznie zaraz po niej. 

20 listopada VOCANESE potwierdziło, że pomimo zbliżającego się wielkimi krokami silnika VOCALOID 4, Ling zostanie wydana na silnik VOCALOID 3.

2015

14 stycznia 2015 admin oficjalnej strony na Facebooku VOCANESE wspomniał, że słuchał już pełny bank brzmień Ling.

29 stycznia QI Inory rozmawiała na swoim feedback'u o banku brzmień Ling. Chociaż demo dla niej zostało zakończone, nie dostała pozwolenia do opublikowania go. Miała obawy w stworzeniu głosu pasującego do wizerunku Ling, dlatego też w wyniku końcowym jej bank brzmień bardzo różni się w porównaniu do krótkiego fragmentu "Mo Li Hua", który został umieszczony na stronie konkursu. Starała się opisać jej głos jako "uparta i energiczna dziewczyna, ale też trochę chłopięca. Niemniej jednak ma kobiecy głos". Z tego co jeszcze wiedziała, Shanghai He Nian złożyli już bank brzmień oraz demo do YAMAHY. Nie był również pewna daty wydania dla Ling, jednak powiedziała, że ten VOCALOID zostanie zaprezentowany w nadchodzących miesiącach.

11 kwietnia zostało ogłoszone, że Ling będzie gościć w najnowszej składane Quadimension 3, dając do zrozumienia, że jej produkcja jest w toku.

1 maja VOCANESE uczestniczyli na YACA, gdzie przypomnieli fanom, że praca nad Ling nadaj jest w toku. Nie podali żadnych dokładnych wiadomości, ale przeprowadzono wywiad z załogą odpowiedzialną za projekt. Potwierdzono, że Ling zostanie wydana latem 2015, jeśli będzie to możliwe, najwcześniej zostanie wydana w lipcu, a najpóźniej w sierpniu. Na razie baza danych Ling jest na wykończeniu i trwają prace na usuwaniu wszystkich możliwych bugów.

28 maja wraz z ogłoszeniem Stardust, Shanghai He Nian potwierdzili, że wydanie Ling jest bardziej niż prawdopodobne do wydania w czerwcu lub lipcu.

29 maja, Shanghai He Nian odpowiedzieli na wiele pytań zadanych przez chińskich fanów na temat Stardust oraz postaciach VOCANESE. Wyjaśnione zostało dlaczego Ling została na silniku VOCALOID 3. Kiedy silnik VOCALOID 4 został ogłoszony, Ling była już w fazie produkcji i nie mogła zostać już przeniesiona. Podano również, że Ling była w fazie pakowania od czasu publikacji tego wątku.

10 czerwca podano, że VOCANESE może pojawić się na Firefly Con w Guangzhou 18 lipca i użyć wizerunku Tianyi i Ling w nadchodzącym panelu, sugerując ewentualne ogłoszenie wydanie Ling. W tym samym dniu została zaprezentowana próbka na Weibo.

23 czerwca zostało ogłoszone, że zostaną otworzone przedpłaty na Ling od 1 do 16 lipca. Robiąc przedpłatę, osoba kupująca dostanie 22% zniżki od jej oryginalnej ceny. Oficjalnie zostanie wydana 17 lipca i będzie dostępna w sprzedaży na Firefly Con.

Koncept

Według krótkiej serii anime promującej VOCALOID CHINA, Ling jest tętniącą życiem licealistką. Jej rodzina prowadzi ogromną firmę o nazwie Yuezheng, która produkuje instrumenty oraz muzykę. Ma bardzo prostą osobowość i zdaje się wydawać czasem tępa. Jest bardzo energiczna, spędza 3/4 dnia na bieganiu z miejsca na miejsce. Uwielbia muzykę, doświadczać nowych rzeczy oraz duże miękkie lalki. Jednak Ling ma także wiele irytujących problemów w życiu, które w większości związane są z jej starszym bratem, Yuezheng Longyą.

Etymologia

Jej oryginalne imię brzmi Ling Caiyin (绫 彩 音), jednak zostało ono porzucone, ponieważ było one zapisane w stylu japońskiego nazewnictwa, a nie chińskiego.

Nazwisko Yuèzhèng (乐正) wywodzi się z prostej przyczyny - "Yuèzhèng" znaczy "gubernator muzyki". W czasie dynastii Zhou, Chińskie imperium nadawało nazwiska po funkcji jaką osoba wykonywała. W dynastii Zhou ludzie o pozycji "Yuèzhèng" byli odpowiedzialni za muzykę i melodię. Wszelcy potomkowie gubernatora później nosili to samo nazwisko. Według dwóch historycznych książek  (《元和姓纂》i《尚友录》) można się dowiedzieć, że pozycja ta służy także jako nazwisko mniej więcej od ponad 2600 lat.

Wygląd

Oryginalny projekt został opracowany przez Rikuhao, ale został on dopracowany i przerysowany przez Ideolo.

Relacje

Informacje o produkcie

Demonstracje

Demonstracje
Mo Li Hua (próbka QI Inory) NetEase
Sample 1 YouTube   bilibili   Weibo
Scarlet Drop YouTube   bilibili  
梦语 (Mèng Yǔ) bilibili  
Quadimension 3 przegląd albumu bilibili  

Marketing

Yuezheng Ling była fanowskim projektem Vocaloid, który wyłonił się przez pierwszy konkurs "VOCALOID CHINA", jak Luo Tianyi. Została stworzona z myślą od fanów dla fanów.

VOCALOID CHINA PROJECT wydało pięć animacji promocyjnych dla swoich postaci. W dniu 15 maja 2012 r. w CFO3 udostępniono pełną wersję pierwszego PV. Ling zadebiutowała dopiero w drugim odcinku.

Promocyjne wideo Nadanie
Pierwsze YouTube
Drugie YouTube
Trzecie  YouTube
Czwarte YouTube
Piąte YouTube

Dodatkowe informacje

Yuezheng Ling była najpopularniejszym z trzech innych nie śpiewających maskotek VOCALOID CHINA. W wielu pracach plastycznych oraz PV została wyróżniona obok Luo Tianyi i/lub YANHE. Niektóre z utworów zostały specjalnie przeznaczone dla niej, a nawet były używane banki brzmień Tianyi lub YANHE, by móc przedstawić "jej" punkt widzenia. Kiedy w lipcu 2014 roku ogłoszono plany produkcji banku brzmień dla niej reakcja fandomu, wschodniego jak i zachodniego, była bardzo pozytywna.

Ciekawostki

  • Ling ma kociego towarzysza, który nazywa się Shi Tian (释天). Ma on 10 000 lat i 200 cm wzrostu. Posiada zdolność przekształcenia się w jej gitarę elektryczną. 
  • Jest pierwszą Vocaloidką, która oficjalnie posiada brata, Longya. Jednakże są oni trzecią parą, która ma ze sobą powiązania rodzinne.
  • Jest pierwszym Vocaloidem, który powstał z projektu wyróżnionego w konkursie, jednak nie zdobywając głównej nagrody.

Galeria

Ling boxart.jpg
Pudełko z oprogramowaniem
Yuezheng Ling.png
Oficjalna ilustracja

Yuezheng Ling Concept Bigger.jpg
Koncept
Ling caiyin.jpg
Oryginalny projekt: Ling Caiyin

ShiTian.jpg
Z Shi Tian
D8d981e4jw1eidnx0agkbj20m80ms43k.jpg
Oficjalne ogłoszenie potwierdzające nowy projekt
Wake up ling.png
Pierwsze pojawienie się Ling w anime
Ling circle promo.jpg
Ilustracja promocyjna
Ling logo.jpg
Logo Ling
Ling lilac.jpg
Zwycięski projekt figurki 2016. "Język kwiatów": Ling - Lilak pospolity (Bez)

Linki

Nawigacja

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Yuezheng Ling

  • Chińskie projekty

    6 wiadomości
    • No faktycznie, trochę dziwny zamysł. Ledwo co ją wydali, a już zapowiadają aktualizację. To, że Longyę w końcu wydadzą było raczej...
    • Zapewne oni także dostaną własne VB, to tylko kwestia czasu. Po za tym dla nich też mają być przygotowane projekty, ale w jakim czasie...

Więcej w Fandom

Losowa wiki