Fandom

Vocaloid Wiki

VY2

Przekierowano z VY2 Yuma

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze90 Udostępnij
VY2
Płeć Unisex[1]
Wiek Nieznany
Wzrost Nieznany
Waga Nieznana
Data wydania 25 kwietnia 2011
Dystrybutor YAMAHA
Dawca głosu Nieznany
Ilustrator Nagimiso.SYS (Wakizashi\2011)

Kazeno (2011)

Numer seryjny BPSW-VY2-STD
Przynależność YAMAHA

VOCALO Revolution

VY2 '(勇馬), znany także jako Yuuma, to Vocaloid generacji 2 oraz drugi produkt z serii VY. Yuuma oznacza "odważny koń". Wyprodukowała go firma YAMAHA. Posiada głos "męsko brzmiący". Opublikowany 25 kwietnia 2011. Dawca głosu jest nieznany. Jego atrybutem jest wakizashi, gdyż można je zobaczyć na opakowaniu VY2. 

Jako jego avatar przyjęła się ilustracja autorstwa Manbou no Ane, która wygrała konkurs na projekt VY2. Nie została jednak oficjalnie zatwierdzona przez firmę. Postać na niej przedstawiona nazywa się 66 (czyt. Roro).

HistoriaEdytuj

19 października 2012 roku do sprzedaży wszedł VY2v3, czyli Yuma na generacji 3. Jego VB w wersji V3 jest dostępne w dwóch wersjach: Standard i Falsetto (męski głos zmieniony na damski).

VY2v3 jest jednym z wielu produktów, który został ponownie wydany w 2013 r. na drugą edycję Edytora Vocaloid 3 (Vocaloid 3 Second Edition). Zaktualizowana wersja posiada 3 nowe pluginy robocze do Vocaloid 3 jak i również do najnowszej wersji Vocaloid 3 Lite. Dla użytkowników, którzy już posiadają oryginalne oprogramowanie, nie ma potrzeby do ponownego zakupu, oprócz aktualizacji pakietu oprogramowania, wszystkie nowo dodane treści bonusowe są do pobrania ze strony internetowej Vocaloid. Oryginalną wersję VY2v3 wycofano ze sprzedaży 20 marca 2013 roku.

DemoEdytuj

Demonstracje
Cendrillon Niconico   YouTube  
Hurting for a Very Hurtful Pain Niconico   YouTube  
Jet Black Niconico   YouTube  
Monologue of a Certain Incompatibility Niconico   YouTube  
A Clingy Boy Sticking for 15 Years Niconico   YouTube  
Possessed Lie≦Simulation Niconico   YouTube  

Popularne PiosenkiEdytuj

Istnieje mnóstwo popularnych piosenek śpiewanych przez VY2. Wymienione tu utwory to zaledwie drobna ich część. Są to najpopularniejsze z najpopularniejszych. Kolejność jest alfabetyczna.

VoiceBankEdytuj

Oprogramowanie VY2 jest przeznaczone dla profesjonalnych muzyków i zgodnie z założeniami firmy YAMAHA, jest voicebankiem wysokiej jakości. Tak jak i poprzednii Vocaloid tej firmy oprogramowanie VY1, VY2 z założenia ma być postrzegany jak tylko użytkownik tego sobie zażyczy, choć głos sam w sobie jest "młody i męski". Ton głosu miał nakierowywać na to, że Yuma jest przystojnym młodym mężczyzną a jego voicebank sam w sobie był łatwy w użyciu, bez dużych zmian można było osiągnąć dobre rezultaty. Komendy stosowane do rejestrowania dźwięku były identyczne jak do voicebanku VY1 (można więc powiedzieć, że VY1 jest odpowiednikiem tego oprogramowania).

Wraz z aktualizacją VY2 do VY2v3 doszły aż 2 voicebanki (w przeciwieństwie do voicebanków VY1v3). Vy2v3 zawiera bardziej konkretne i określone voicebanki a nowe oprogramowanie skupiają się na zdolnościach wokalnych. Powoduje to, że w porównaniu do aktualizacji VY1, VY2v3 posiadło więcej niż tylko zaktualizowana wersja oprogramowania, aktualizacja oferuje (łącznie z dwoma wokalami, wchodzącymi w jej skład) zakres od A1 ~ E4, natomiast samo oprogramowanie VY2 obsłuży optymalnie sam zakres A1 ~ E3). Jednak, gdy następstwem tego, że oprogramowanie jest w stanie uzyskać dostęp do większej skali, jest mniej dokładne w innych aspektach. Przy średniej skali głosu VY2 nie jest to oprogramowanie podobne dźwiękiem do VY2v3, natomiast VY1v3 miało bardziej zbliżone wyniki do oryginalnego brzmienia VY1.

VY2
Optymalne gatunki (Oficjalnie nieokreślone)
Optymalne tempo 70 ~ 140 BPM
Optymalny zakres A1 ~ E3
Zalety Edytuj

Nie zastosowano filtrów na szum tła (owych szumów nie było), co pozwoliło na zachowanie naturalnego głosu oprogramowania. Według producenta, zakres głosu VY2 jest umieszczony pomiędzy Gakupo a Kiyoteru. VY2 może wydać z siebie niski ton głosu o wiele łatwiej niż pozostałe Vocaloidy o męskim wokalu i to do dnia dzisiejszego, najniższe optymalne dźwięki VY2 jak i oprogramowania Gackpoid są takie same (A1) dlatego oba te oprogramowania posiadają tytuł drugiego z najniższym zakresem na silniku Vocaloid2, Pierwsze miejsce należy się Big Al. Tonacja na której VY2 brzmi najlepiej to od G1 do C2.

W demo piosenki "Toki no sugi yuku mama ni" zauważono, że wszystkie inne japońskie oprogramowania o męskim głosie na silniku Vocaloid2 były niepasujące dla tego utworu i, że VY2 był "tym" wokalem oraz nie brzmi źle, gdy używa się go zgodnie z zaleceniami producenta. Twórca tego utworu po prostu zrezygnował z innych japońskich męskich oprogramowań Vocaloid. Zakres głosu był podawany oficjalnie, dając użytkownikom wsparcie w korzystaniu z oprogramowania VY2, w przeciwieństwie VY1 Mizki które pozostawiono do odkrycia przez użytkowników. W porównaniu do VY1, głos VY2 został ulepszony, wraz z dźwiękiem nagrań dodano lekki element oddechu, aby wokal brzmiał bardziej realistyczne, co nie było obecne w voicebanku VY1.

VY2 miał współgrać z ostatnią wersją silnika Vocaloid 2, więc w teorii oprogramowanie VY2 było zdolne do pracy bez błędów innych oprogramowań na tym silniku. Podczas instalacji oprogramowania VY2 automatycznie dochodziło do aktualizacji ze starszej wersji silnika na nową, poprawiało to najpopularniejsze błędy i zwiększało wydajność innych oprogramowań. Na przykład problemy z oprogramowaniem Prima, były łatwe do rozwiązania i faktycznie były naprawiane przez aktualizacje wchodzącą w skład VY2.

Słabości Edytuj
Według producenta, który pracował nad jego demo to oprogramowanie ma jedną słabość. あ(a) wraz z れ(re) brzmią jak げ (czyli dźwięk ge), ale jest to do łatwe do skorygowania przez podzielenie utworu lub zmiany tonu głosu. Podobnie jak z VY1 niektórzy użytkownicy mieli trudność wyobrazić sobie piosenkarza będącym awatarem oprogramowania. Co prawda oprogramowanie miało podane optymalnego tempo i zakres śpiewu dla najlepszych rezultatów, dało to użytkownikom poczucie kierunku ale też mniejsze chęci do odkrywania zdolności voicebanku.

VY2v3 (Standard)
Optymalne tempo 70~140
Optymalny zakres A1~G3
Zalety Edytuj

Ten wokal skupia się na zakresie dźwięków niskich-średnich, a zatem jest w stanie o wiele łatwiej uzyskiwać pozytywne rezultaty na niskich oktawach jeśli porównać ów Voicebank do Voicebanku Falsetto. Posiada również większą skalę głosu od Falsetto i dlatego daje ogólnie lepsze rezultaty jak i większe wokalne możliwości. VY2v3 jest również łatwiejszym oprogramowaniem do wykonywania dwóch śpiewów jednocześnie. Wokalny zakres VY2v3 jest nieco większy od poprzednika VY2 a wykonane w tym oprogramowaniu najwyższe dźwięki w zalecanym zakresie są ogółem silniejsze od dźwięków jakie oprogramowanie VY2 było w stanie wydać.

Słabości Edytuj
Użytkownicy będą musieli przełączać się od wokalu standardowego do Falsetto na wyższych tonacjach bo wokal standardowy koncentruje się na znacznie niższych dźwiękach niż falset. Należy również pamiętać, że aby zwiększać zakres i stale uzyskiwać dobre rezultaty, użytkownicy muszą dostosować się do dźwięków, które wchodzą w zakres niższy od C3 by uzyskiwać bez zmian zewnętrznych/wewnętrznych dobrą jakość. W ogóle jest to jednak tylko drobny spadek w jakości samego oprogramowania VY2v3 i nie można na to wpłynąć.

VY2v3 (Falsetto)
Optymalne tempo 70~140
Optymalny zakres G#3~E4
Zalety Edytuj

Voicebank ten jest szczególny, skupia się na falsecie czyli głosie, który powinien umożliwić VY2v3 osiągać wyższe tonacje łatwiej. Ma on przede wszystkim tą zaletę, że jest w stanie zniwelować słabości standardowego wokalu, którego optymalny zakres kończył się na G3, docelowo ten voicebank koncentruje się na tonacjach od G#3 do E4, co daje jakieś gładkie przejścia pomiędzy tym a standardowym. Użytkownicy będą mogli przełączać się między wokalem w zależności potrzeby, dając im większą elastyczność w oprogramowaniu VY2v3. Dlatego też wyróżnia się ten voicebank jako najlepsze wsparcie wokalu głównego VY2v3.

Słabości Edytuj
Ten wokal nie został utworzony by funkcjonować na niższych oktawach i będzie działał na nich dużo gorzej, użytkownicy powinni przejść do standardowego wokalu aby zrekompensować słabości tego. Falsetto może i stara się utrzymać dobre wyniki, ale najlepiej kiedy jest stosowany w tle, ma też z założenia działać jako wsparcie, dlatego nie najlepiej jest stosować to oprogramowanie jako główny wokal w piosence. Jeśli będzie się wiele wymagać od tego voicebanku można uzyskać niepożądane efekty, każdy utwór na tym voicebanku wymaga od użytkowników zajmujących się z Vocaloidami dużej wprawy w porównaniu do innych, wymaga również wiele własnych umiejętności muzycznych. Choć głównym problemem z tym voicebankiem jest fakt, że jest on o wiele trudniejszy do tuningu a przy dobrym konfigurowaniu VY2v3 można uzyskać takie same lub lepsze efekty. Ma również problem z uzyskiwaniem męskich tonów i w porównaniu do standardowego głosu brzmi często jak kobieta, nawet przy większym wysiłku. Jeśli by wykorzystać mniejszy zalecany zakres głosu, jakość nie jest tak dobra jak ta utrzymana na zawyżonym zakresie standardowej wersji VY2v3 (wokal VY2v3 brzmi podobnie lub nawet lepiej).

CiekawostkiEdytuj

  • Spośród japońskich męskich Vocaloidów, jego VoiceBank jest najwyższej jakości.

GaleriaEdytuj

VY2 design.jpg
Projekt 66.
Ofclboxart bplt VY2-img1.jpg
Pudełko z oprogramowaniem VY2.
1000px-Vy2v3.jpg
Pudełko z oprogramowaniem VY2v3.
Vy2v3 SE.jpg
Pudełko z oprogramowaniem VY2v3 SE.
Vy2v3 neo.jpg
Pudełko z oprogramowaniem VY2v3 NEO.

OdniesieniaEdytuj

  1. http://pl.wiktionary.org/wiki/unisex

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki