FANDOM

Stardust
Stardust full
Płeć Kobieta
Wiek 16
Wzrost 160 cm
Waga 45 kg
Data wydania 13 kwietnia 2016
Dystrybutor Shanghai He Nian Information Technology Co. Ltd.

Quadimension

Dawca głosu Chalili
Ilustrator November透明星 (oryginał)
ideolo
Numer seryjny -
Przynależność Quadimension
YAMAHA

Stardust lub po chińsku Xing Chen (星尘; Xīng Chén) jest Vocaloidem od Shanghai He Nian Information Technology Co. Ltd., we współpracy z grupą Quadimension, która została wydana na silnik VOCALOID 4. Jest ona częścią Voicebank Customize Project.[1]

HistoriaEdytuj

2015Edytuj

Stardust oryginalnie była znana jako "Quadimensionko", maskotka dla serii albumów Quadimension.[2]

28 maja 2015 Shanghai He Nian ogłosili, że może zostać VOCALOID 4 we współpracy z grupą która ją stworzyła. Jej nagrania zaczną się w czerwcu i potwierdzono, że nie będzie należeć do projektu VOCANESE. Będzie to pierwszy Vocaloid z serii Voice Customize Project. Został także odświeżony i zaprezentowany projekt postaci. [3]

29 maja po otrzymaniu informacji zwrotnej od społeczności VOCALOID w sprawie projektu postaci, Stardust otrzyma nowe ubrania, jednak fryzura nie zostanie zmieniona.[4] W tym samym czasie Shanghai He Nian odpowiedzieli na kilka pytań, które zadała chińska społeczność. Voicebank Customize Project został opisany jako szereg znaków, które były opracowywane przez grupy zewnętrzne i firmy. Grupy te starały się przekonać Shanghai He Nian do stworzenia konceptualizacji ich znaków oraz wsparcia finansowego(Trzeba to jakoś napisać inaczej). Mając to na uwadze, ta postać nie będzie częścią grupy VOCANESE, grupy postaci, która uważana jest za główną listę VOCALOID od Shanghai He Nian oraz ich priorytet.

Zostało także wyjaśnione, dlaczego Yuezheng Ling została na silnik VOCALOID 3, a Stardust otrzynała silnik VOCALOID 4. Od czasu kiedy Stardust została skonceptualizowana, silnik VOCALOID 4 był w bardziej stabilnej pozycji oraz został przygotowany do przyjęcia chińskich Vocaloidów.[5]

6 lipca podczas audycji na żywo na bilibili zaprezentowano nowy wygląd Stardust. Został on stworzony przez ideolo, artystę od grupy Vsinger oraz ilustratora Luo Tianyin i Yuezheng Ling. Oryginalnie pomysł należał do November, jednak oddał swoją pracę ideolo, który ma zaprojektować jej boxart. Poinformowano, że November ostatnio miał trudności w swoim prywatnym życiu, dlatego nie mógł zająć się ilustracją.[6] Jej finałowy projekt został ujawniony 17 lipca na Firefly Con.[7] 29 lipca odświerzony wygląd od November został ujawniony publicznie.[8]

2 sierpnia zostało podane, że Stardust jest w trakcie tuningu.[9] 26 września podano, że może zostać ona wydana w lutym 2016.[10]

2016Edytuj

3 stycznia 2016 powiadomiono, że pierwsze demo Stardust zostało już skończone i teraz trwają pracę nad jej oficjalnym albumem.[11] Na oficjalnym twitterze Stardust poinformowano także, że prace nad jej bankiem brzmień trwały łącznie sześć miesięcy.[12]

3 marca potwierdzono, że Stardust czeka już tylko na uznanie YAMAHA.[13] Jej strona została oddana do użytku 7 marca i została włączona opcja przedsprzedaży. Przedsprzedaż zacznie być rozsyłana w połowie marca.

13 lutego została opublikowana zapowiedź dla 2016 Bilibili New Year Gala, jednakże zostało potwierdzone, że nie jest to część do finałowego PV z jej demo.[14][15]

Na 20 marca planowana jest przedsprzedaż Stardust. Inne produkty tj. oficjalny album oraz artbook także będą dostępne tego dnia. Ma zostać zaprezentowane także jej pierwsze demo. Pierwsze zamówienia z przedpłaty mają zostać rozesłane w połowie marca, odsuwając jej pierwszy termin, który miał przypadać na luty.[16] Jej dawczynią głosu jest Chalili.[17] 21 lutego zostało podanych kilka informacji biograficznych Stardust.[18] 28 lutego w odpowiedzi na pytania fanów poinformowano, że Stardust będzie dostępna w wersji do pobrania.[19]

Oficjalnie została wydana 13 kwietnia 2016, od kiedy Quadimension zaczęło wysyłać jej oprogramowanie zamówione w przedpłacie tego dnia.[20]

KonceptEdytuj

Stardust pierwotnie była tylko maskotką dla serii albumów, Quadimension.[21]

EtymologiaEdytuj

Jej imię, Xing Chen (星尘; Xīng Chén) w przetłumaczeniu na angielski to "Stardust" czyli gwiezdny pył. "Stardust" jest jej oficjalnym imieniem, co wskazuje umieszczenie go na pierwszej ilustracji promocyjnej.

Jej pierwotne imię brzmiało "Quadimensionko".

WyglądEdytuj

Wygląd Stardust opiera się na oryginalnym koncepcie Quadimensionko. Zostały wprowadzone tylko minimalne zmiany takie jak dodanie spódniczki, skrócenie dolnych kucyków oraz zmieniona topu.

Jednak ze względu na obawy chińskiego fandomu, ze względu na podobieństwo do Hatsune Miku, Stardus otrzyma nowe ubranie, jednak jej fryzura zostanie taka sama.[22]

Stardust posiada końskie ogonki w stylu quad, które mają reprezentować "Quadimension".[23]

Jej finałowy wygląd został narysowany przez ideolo, jednak zaprojektowany przez November. Została zachowana jej fryzura, jednak ułożona w inny sposób. Dostała również długą prostą sukienkę. Straciła naramienniki i zostały zastąpione długimi rękawicami.

Informacje o produkcieEdytuj

DemonstracjaEdytuj

Demonstracje
StarLaLaLa YouTube   bilibili  
星愿 (Xīng Yuàn / Star Wish) YouTube   bilibili  
星愿 Star Wish przegląd albumu YouTube   bilibili  
星之伊始 (Xīngzhī Yīshǐ / The Beginning of a Star) YouTube   bilibili  
时一现耳三千岁 (Shí Yī Xiàn Ěr Sānqiān Suì) YouTube   bilibili  

Dodatkowe informacjeEdytuj

ReakcjaEdytuj

Kiedy Stardust została poraz pierwszy zaprezentowana jako Vocaloid, chiński fandom wyraził głębokie zaniepokojenie brakiem męskich głosów. Zaniepokoili się także bardzo dużym podobieństwem do innej postaci Vocaloid - Hatsune Miku, jednak to nie było tak ważne.[24] Poza tym, przyjęto projekt wykorzystujący podwójne końskie ogonki jako znak przeszłości, tak jak Dong Fang Zhi Zi i dalej poszli tą koncepcją. Chiński fandom zamiast wyrażać gniew i niezadowolenie wobec projektu, postanowili przyjąć to w ciszy i spokoju. Zachodni fandom bardziej wyraził zaniepokojenie podobieństwem do Miku.

Z myślą o chińskich fanach, jej finałowy wygląd został zmieniony. Kiedy został on opublikowany wielka rzesza fanów stwierdziła, że teraz przypomina ona Yuzuki Yukari, ale są szczęśliwi z nowego wyglądu. Jednak podczas prezentacji jej w pełni na Firefly Con 2015 doszło do większego oburzenia i Stardust postawiono w niezręcznej sytuacji. Duża liczba fanów uznała, że nowy projekt zniszczył wyjątkowość jej pierwszego projektu i odczuli za dużą zmianę, ponieważ znaleźli się tacy, którzy polubili jej oryginalny pierwszy wygląd. Z drugiej strony, niektórzy z zachodniego fandomu, także pomyśleli, że za bardzo przypomina Yukari, ale polubili ten projekt i uznali go za lepszego od ostatniego.

CiekawostkiEdytuj

  • Pomimo, że jest pierwszym żeńskim Vocaloidem wydanym przez Shanghai He Nian, która nie jest częścią projektu VOCANESE, to Xin Hua jest pierwszym Vocaloidem, który w ogóle nie jest jego częścią.
  • Jest pierwszym żeńskim chińskim VOCALOID 4.
  • To pierwszy chiński Vocaloid posiadający angielskie imię.
  • To także pierwszy Vocaloid z serii Voicebank Customize Project.

OdniesieniaEdytuj

LinkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Stardust full
Oficjalna ilustracja
Stardust box
Boxart

Xing chen concept 1
Koncept Quadimenshionko
Xing chen concept 2
Xing Chen
Pierwotna ilustracja
Stardust new design
Finałowy wygląd Stardust od Ideolo
Stardust november concept
Nowy projekt od November

Stardust revealed
Reklama Stardust podczas Firefly Con 2015
Nov and ideolo stardust
Praca November oraz Ideolo
Stardust baby's breath
Zwycięski projekt figurki 2016. "Język kwiatów": Stardust - Łyszczec
Stardust artbook poster
Reklama artboka Stardust
ORRY喵
Zwycięska ilustracja w konkursie do artbooka. Ilustracja ORRY喵
COCYTOPIA
Zwycięska ilustracja w konkursie do artbooka. Ilustracja COCYTOPIA
KYURITIZU
Zwycięska ilustracja w konkursie do artbooka. Ilustracja KYURITIZU
司哒
Zwycięska ilustracja w konkursie do artbooka. Ilustracja 司哒
蓝粑粑
Zwycięska ilustracja w konkursie do artbooka. Ilustracja 蓝粑粑

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki