FANDOM

Projekt Kagerou (カゲロウプロジェクト, kagerou' purojekuto) to seria piosenek autorstwa Jina. Na chwilę obecną na serię składa się trzynaście utworów, jednak najprawdopodobniej wkrótce pojawią się kolejne.

Kagerou Project 600 1192944.jpg

Tytuł serii pochodzi od trzeciej, najpopularnieszej piosenki - "Kagerou Days". Na podstawie serii stworzono mangę, cykl light novel oraz anime, z których można dowiedzieć się więcej o bohaterach piosenek i relacjach między nimi.

Poszczególne piosenki - W TRAKCIE BUDOWYEdytuj

Sztuczny Wróg (人造エネミー, jinzou enemii) Edytuj

Wokal: Hatsune Miku

Opowieść odwracająca oczy.

— Wstęp do piosenki.

Cybernetyczna dziewczyna, Ene, żyje w komputerze NEET'a Shintaro, który spędza całe życie w swoim pokoju, nie robiąc dosłownie nic oprócz siedzenia przed komputerem. Obserwuje go cały czas, dni wyglądają całkowicie identyczne, jednak nie chce wprowadzać żadnych zmian. Odwraca on swoje oczy od normalnego świata i ukrywa się, wiedząc, że przez to i tak nie zapomni o swojej przeszłości. Ene przypomina mu jednak, że uciekanie od rzeczywistości nie jest najlepszym rozwiązaniem, chociaż gdyby chłopak mógł, to patrzyłby tylko na nią w świecie stworzonym przez ludzi. Na końcu piosenki Shintaro mówi jej, że już znudził się jej byciem "zabawką, która potrafi tylko mówić".

Przysłaniający Kod (メカクシコード, mekakushi koodo)Edytuj

Wokal: Hatsune Miku

Piosenka ukrywania oczu.

— Wstęp do piosenki.

Efemeryczne Dni (カゲロウデイズ, kagerou deizu)Edytuj

Wokal: Hatsune Miku (Append Sweet i Vivid)

Piosenka, która przytłacza oczy.

— Wstęp do piosenki.

Tumblr lx8r45EjP41r5nr9zo1 500.png
Piosenka opowiada o letnich perypetiach chłopca o imieniu Amamiya Hibiya i jego koleżanki, Asahiny Hiyori. Akcja rozgrywa się 15 sierpnia. Podczas spaceru w dzień tak upalny, że asfalt rozpuszcza się i unoszą się nad nim fale gorąca, Hiyori wybiega na ulicę za kotkiem. Wtedy przejeżdża ją ciężarówka i wszystko "ciemnieje" (znika). Hibiya budzi się w swoim łóżku. Jest 14. sierpnia. Hibiya i Hiyori znów wybierają się na przechadzkę. W trakcie spaceru Hibiyi przypomina się jego sen, w którym widział, że "wczoraj" byli w tym samym parku. Ma złe przeczucie, więc mówi, żeby już wracać. Dziewczyna wchodzi na inną drogę/alejkę. Wtedy przebija ją na wylot żelazny słup. Po chwili dowiadujemy się, że ten upalny dzień powtarza się na okrągło, nie wiadomo nawet, od jak dawna. Przy kolejnej powtórce dnia, Hibiya wskakuję pod ciężarówkę zamiast Hiyori, jednak nic to nie zmienia.

Słuchawkowy Aktor (ヘッドフォンアクター, heddofon akutaa)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść o wątpiących oczach.

—Wstęp do piosenki.

Tumblr mdkgnriEyt1rpznqgo1 500.png
W tej piosence poznajemy Enomoto Takane (później "Ene"), która pewnego zwyczajnego dnia dowiaduje się z transmisji radiowej, że dnia dzisiejszego nastąpi koniec świata. Słysząc to, Takane zakłada na głowę słuchawki i wybiega na ulicę. Wtem z słuchawek przemawia do niej ktoś jej własnym głosem, który wydaje jej instrukcje, jak przetrwać - ma wbiec na pewne wzgórze. Nie ma jednak wiele czasu, także musi pędzić, ile sił w nogach. Dziewczyna rozpoczyna szaleńczy bieg przez miasto pogrążone w totalnym chaosie, mijając panikujących, bięgnących w przeciwnym kierunku ludzi. Kiedy już dociera na wzgórze, jej oczom ukazuje się następujący widok : ściana, w której odbija się niebo i grupa wiwatujących naukowców w białych fartuchach. Patrząc ze wzgórza na miasto, wydaje ono się być jakąś placówką badawczą. Naukowcy stwierdzają, że nie jest ona już potrzebna i wysadzają ją w powietrze. Takane zdaje sobie w sprawę, że żyła w kłamstwie. Wtedy ze słuchawek dochodzi jedno słowo: "Przepraszam".

Las Wyobrażeń (想像フォレスト, souzou foresuto)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść o spojrzeniu oko w oko.

—Wstęp do piosenki.

Y01XbjZ3QmhhRUEx o ia---imagination-forest.jpg
W piosence przedstawiona nam zostaje idylliczny obraz pięknego lasu, w sercu którego stoi domek zamieszkiwany przez dziewczynę o białych włosach i czerwonych oczach. Nazywa się ona Kozakura Mary. Mary początkowo opowiada o tym, jak miło jest w tym lesie, jednak równie szybko dowiadujemy się, że nie robi ona choćby kroku poza próg swojego domku. Jej matka bowiem powiedziała jej, że jej czerwone oczy mają moc zamieniania ludzi w kamień, także nie wolno jej nikomu spojrzeć w oczy - Mary jest częściowo meduzą. Jej matka także była częściowo meduzą. Kiedyś Mary została zaatakowana przez ludzi, a jej matka zamieniła ich w kamienie, aby ją obronić. Kosztowało ją to jednak zbyt wiele sił i zmarła. Pewnego razu białowłosa dziewczyna słyszy pukanie do drzwi. Przestraszona nie wie co począć. Okazuje się, że osobą pukającą do drzwi był życzliwy chłopiec, z którym Mary się zaprzyjaźnia i wreszcie przekracza próg swojego domu.

Stan Świata Konohy (コノハの世界事情, konoha no sekai jijou)Edytuj

Wokal: Hatsune Miku i IA

Opowieść o otwieraniu jego oczu.

—Wstęp do piosenki.

Uwaga Kisaragi  (如月アテンション, kisaragi atenshon)Edytuj

Wokal: IA

Piosenka, w której wszystkie oczy skierowane są na ciebie.

—Wstęp do piosenki

Przezroczysta odpowiedź (透明アンサー, toumei ansaa)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść, w której jeden odwraca swoje oczy.

—Wstęp do piosenki

Toumei Answer.png
Piosenka opowiada o Kisaragi Shintarou i Tateyama Ayano. Ayano była dziewczyną ze złymi stopniami oraz miała tendencje do nazywania siebie "głupią". Mimo iż Shintarou na początku zachowywał dystans w końcu zostają przyjaciółmi. Pewnego dnia chłopak zauważa, że zwykle wesoła Ayano płacze. Następnego dnia, kiedy ludzie przynoszą dla niej kwiaty, okazuje się, że popełniła samobójstwo z nieznanego powodu. Shintarou biegnie na dach szkoły, z którego skoczyła Ayano. Tam znajduje zrobionego przez nią papierowego żurawia z testu Shintarou, z którego dostał 100 punktów. Chłopak jest w szoku, po śmierci przyjaciółki chcąc uciec od rzeczywistości zamknął się w swoim pokoju i został hikikomori .

Zapis o Dzieciach (チルドレンレコード, chirudoren rekoodo)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść o dziecięcych twarzach.

—Wstęp do piosenki

Oszustwo Wieczornych Pogaduszek (夜咄ディセイブ, Yobanashi Deseibu)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść oszukujących oczu.

—Wstęp do piosenki

Zagubiony Czas Wspomnień (ロスタイムメモリー, Rosu Taimu Memorii)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść powtarzającego się żalu.

—Wstęp do piosenki

Teoria Szczęścia Ayano (アヤノの幸福理論, Ayano no Koufuku Riron)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść o wspomnieniach pozostawionych w sercu.

—Wstęp do piosenki

Dodatkowe piosenkiEdytuj

Cybernetyczna podróż Ene (エネの電脳紀行, Ene no Dennou KikouEdytuj

Wokal: IA

Opowieść o przebudzeniu oczu.

— Wstęp do piosenki.

Ultramarynowy deszcz (群青レイン, Gunjou Rein)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść dziejąca się w czyichś oczach bez żadnego bólu.

— Wstęp do piosenki.

Zapis Boga Śmierci (シニガミレコード, Shinigami Rekoodo)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść ukazująca życzliwość.

— Wstęp do piosenki.

Gra w Chowanego ze Śmiercią (デッドアンドシーク, Deddoandoshīku)Edytuj

Wokal: IA

Opowieść, gdzie czyjeś oczy stają się czyste.

— Wstęp do piosenki.

body {background: #383838 !important;}div {background-color: #383838 !important;}header,nav,table,th,tr,td,dl,ul,li,ol,fieldset,form,h1,h2,h3,h4,h5,h6,pre {background: transparent !important;}* {color: #B6AA7B !important;}a:link,a:link *,a:link:hover,a:link:hover *,a:link:active,a:link:active * {color: #B6AA7B !important;}a:visited,a:visited *,a:visited:hover,a:visited:hover *,a:visited:active,a:visited:active * {color: #D9C077 !important;}

Więcej z Fandomu

Losowa wiki