Fandom

Vocaloid Wiki

Pochodne

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Kaito derivatives.jpg

Przykłady fanowskich Vocaloidów pochodnych od Kaito

Postać "pochodna" to postać oparta już na jednej z istniejących postaci.

Na tematEdytuj

Wyrażenie "pochodne" jest czasami ciężkie do wyjaśnienia i konceptualizacji. Za granicą często wyjaśniają to za pomocą "zrobione przez fanów" bądź "fanowskie postacie", jednak wolą odnosić się do innej postaci. W japońskim fandomie jest to po prostu odmiana postaci oryginalnej, dlatego określenie "pochodne" nie jest traktowane tam w ten sam sposób jak w zagranicznym fandomie a zatem spowodowało to typowe pomyłki przy klasyfikacji niektórych postaci przez zagranicznych fanów.

Oznacza to również, że różne oficjalne postaci pochodne takie jak "Racing Miku" czy "Snow Miku" można uznać za odmianę Hatsune Miku, a jednocześnie nie-Miku samej w sobie. W ten sposób, pochodne wersje postaci mogą istnieć wraz z oryginalnymi jako dwie różne jednostki.

Crypton Future Media jest najbardziej znaną wytwórnią z "adoptowania" oficjalnych postaci pochodnych do ich towarów. Postacie pochodne są więc mile widziane i często brane jako odmienną interpretację osób, które pracują przy użyciu Vocaloid. Wiele z postaci pochodnych jest adoptowanych przez firmy w celu autopromocji.

Liczba postaci pochodnych stworzonych w przeciągu od 2007-2009 r. doprowadziły do uwzględnienia tych projektów postaci przy tworzeniu nowych Vocaloidów.

Przykłady postaci pochodnychEdytuj

Inne typyEdytuj

Shiteyan'yoandLarvelRinProjectDivaF.jpg

Shiteyan'yo i Larval Rin jako akcesoria w Hatsune Miku -Project DIVA- F.

  • Rin no Youchuu (inaczej Larval Rin) jest pochodną postacią od Kagamine Rin stworzoną przez użytkownika strony PixivMossan. Postać ta jest po prostu głową Rin z nogami. Z powodu, że postać ta jest oryginalna i dość niepokojąca, stała się popularnym memem na Pixiv'ie, otrzymując niezliczoną liczbę fanartów i parodii.
  • Shiteyan'yo została stworzona przez użytkownika strony Pixiv o pseudonimie puzzle157xxx, znanego także jako Ryuusei (リューセイ). Stała się popularnego do tego stopnia, że na jej podobieństwo zaczęto rysować inne postacie, głównie z anime i gier.

Dla fandomu postacie te są "śmiesznie wyglądające", nazywane zazwyczaj jako maskotki Vocaloidów od których pochodzą. Shiteyan'yo i Larval Rin są widoczne w grze Hatsune Miku -Project Diva- jako dostępne skórki w tle bądź cały sequel oferuje je jako akcesoria.

Larval Rin.jpg
ShiteyanyoMiku.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki