FANDOM

Poniższa lista zawiera częste błędne pojęcia niektórych fanów Vocaloid.

Oficjalne VocaloidyEdytuj

Oficjalne Vocaloid są przeciwieństwiem fanowskich Vocaloidów. Fanowskie Vocaloidy zaczęły powstać z różnych powodów - a to po prostu ktoś chciał mieć "własnego" Vocaloida, a to jakiś był mu potrzebny do fanficu, a to jakiś kompozytor zmienił wygląd Vocaloida, aby bardziej pasował do jego piosenki, a to jeszcze ktoś chciał
568628.jpg
określić pewien aspekt głosu czy użytku danego Vocaloida.

Niektóre z tych fanowskich Vocaloidów zyskały taką popularność, że Crypton zaczął uznawać je za "oficjalne" (np. Yowane Haku, Akita Neru) i używać ich komercyjne, m.in. robić ich figurki. Stąd też niektórzy sądzą, że faktycznie są to oficjalne Vocaloidy produkcji firmy Crypton, lecz tak nie jest.

Miku jest pierwszym VocaloidemEdytuj

Niektórzy są wręcz zaślepieni Miku (lub innymi japońskimi Vocaloidami) i nie wiedzą, że Miku pochodzi z generacji 2. Vocaloidu. Pierwszymi Vocaloidami w generacji 1. byli Leon i Lola (byli duetem i pojawili się jednocześnie). W takim razie, Miku jest pierwszym japońskim Vocaloidem! Nie, nie jest. Pierwszym Vocaloid śpiewającym po japońsku jest MEIKO, która także należy do generacji 1. Tak naprawdę Miku nie jest nawet pierwsza w generacji 2., gdyż przed nią pojawiła się Sweet Ann. Chociaż Miku zaczęto tworzyć wcześniej i miała być pierwszym Vocaloidem na silniku generacji 2, gdy była już prawie gotowa wydano Sweet Ann, która odebrała Miku ten tytuł.

Black★Rock ShooterEdytuj

Czyli nieporozumienie, że BRS jest tylko wariantem Miku. Nie jest. Więcej tu.

Piosenek Vocaloid nie obejmują prawa autorskieEdytuj

Niektórych z nich można używać jak się tylko chce, o ile nie używa się ich w celach komercyjnych. Inni jednak na to nie pozwalają. Są tacy, którzy kategorycznie zabraniają umieszczania swoich piosenek/filmików na YouTube (choć ludzie oczywiście nie zwracają na to uwagi). Są też tacy, którym to nie przeszkadza, o ile jest adnotacja, kto skomponował piosenkę etc. A są i tacy, którzy sprzedają swoje utwory na różnorakich eventach i konwentach na płytach CD czy przez Internet, m.in. na iTunes. Tych utworów nie powinno się nigdzie wrzucać.

Rin i LenEdytuj

Wiele osób uważa, że Rin i Len są rodzeństwem. Crypton jednak oświadczył, że są swoimi lustrzanymi odbiciami. Ich relacje w piosenkach zależą również od autora. W niektórych piosenkach są rodzeństwem, a w innych kochankami, tak samo na Fanartach.

Mylenie UTAU i VocaloidówEdytuj

UTAU to program bardzo podobny do Vocaloid. Niektóre UTAUloidy odniosły ogromny sukces (np. Kasane Teto, Namine Ritsu) i stały się popularniejsze nawet od niektórych Vocaloidów, a fani zaczęli je mylić z Vocaloidami. Czasami UTAU występują w seriach piosenek, mają PV do piosenek i używają ich kompozytorzy piosenek Vocaloid, co jest kolejną zmyłką. UTAU i Vocaloid to dwie różne rzeczy i nie wolno ich mylić!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki