Fandom

Vocaloid Wiki

Macne Petit

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Macne Petit
  • Macne Petit
  • Macne Petit 2S
  • Macne Petit V4
Płeć Kobieta
Wiek 10
Wzrost 127 cm

157cm (Po transformacji)

Waga -
Data wydania 15 grudnia 2016
Dystrybutor Macne Nana Project
Dawca głosu Haruna Ikezawa
Ilustrator Gomoku Akatsuki (oryginał)

Umetani Atarö (V4)

Numer seryjny -
Przynależność
  • YAMAHA Corporation
  • Bplats, Inc.
  • AH-Software

Macne Petit (マクネプチ) jest nadchodzącym japońskim VOCALOID wydanym przez AH-Software oraz wykreowana przez współpracę z Macne Nana Project (MI7 Japan Inc.) dla silnika VOCALOID 4. Jej dawczynią głosu jest aktorka głosowa Haruna Ikezawa (池澤春菜, Ikezawa Haruna).

Należy do tego samego pakietu VOCALOID 4 tak samo jak Macne Nana, Macne Nana Plus.

HistoriaEdytuj

Macne Nana PlusEdytuj

15 marca na oficjalnym profilu na twitterze Nany opublikowano wiadomość, że szykuje się niespodzianka, którą ujawnią 28 marca. W tym czasie zostały opublikowane karty przedstawiające, 4 kier, Macne Petit oraz logo AH-Software.[1]

28 marca firma MI7 oraz AHS ogłosiły, że Macne Nana otrzyma aktualizację na silnik VOCALOID 4 oraz, że jej młodsza siostra, Macne Petit, do niej dołączy. Potwierdzone zostało, że japoński i angielski Nany ulegną zmianom skupiając się na edycji ich przebiegu. Dla Petit przewidywany jest tylko japoński bank brzmień. Dodatkowo poinformowano, że Nana V3 zostanie wycofana ze sprzedaży 31 marca oraz pakiet V4 zostanie wydany w drugiej połowie 2016.[2]

Koncept Nany oraz Petit został zaprezentowany 15 września.[3] 21 września zostało opublikowane pierwsze demo Nany i Petit na portalu SoundCloud. Ikoną utworu był fragment gotowej ilustracji postaci.[4]

10 listopada zostały zaprezentowane w pełni ilustracje dla Nany i Petit. Ponadto podano, że aktualizacja będzie posiadać trzy banki brzmień z czego dwa dla Nany, japoński NATURAL i angielski oraz japońską Petit. Ilustrację postaci wykonał Umetani Atarö, artysta który stworzył ilustracje dla Kaai Yuki oraz Hiyama Kiyoteru .[5] Zamówienia z przedpłatą tego samego dnia zostały otware z możliwością nabycia wszystkich trzech głosów w zestawie oraz pojedynczo w wersji fizycznej i cyfrowej.[6] Nana oraz Petit są spodziewane do wydania na 15 grudnia 2016.[7]

KonceptEdytuj

Petit początkowo była tylko rozszerzeniem do oryginalnego głosu Macne Nany i miała być jej "mini wersją". Posiadała ten sam głos co Nana, jednak brakowało jej wysokich i basowych próbek oraz stwierdzono, że posiadacze Nany nie muszą nabywać oddzielnie Petit. Z racji że jej bank brzmień składał się w 1/3 zawartości Nany, jej głos był sprzedawany po niższej cenie. Została w ten sposób nazwana młodszą siostrą Nany z powodu popularnej koncepcji fanów, a dodatkowe próbki, które uzupełniły brak basu zostały dodane w specjalnym dodatku. Ze względu na nienaturalność jej brzmienia, zostało to szybko naprawione w kolejnym dodatku.[8] Została w pełni skończona po wydaniu wersji 2S, jako w pełni oddzielna postać od Nany.

Petit jest "prostym człowiekiem" w rodzinie Macne i to ona trzyma ją w jedności, upewniając się, że nigdy się w niczym nie poróżnią. Jest cicha, ale skłonna do rozmowy z innymi, niż oglądanie co może się zepsuć.

Posiada także dodatkowy głos specjalnie utworzony dla UTAU i GarageBand o nazwie "Whisper☆Angel Sasayaki-san" (ウィスパー☆エンジェル ささやきさん). Działa jako dodatkowe rozszerzenie dla jej postaci i przedstawia ją jako dziewczynę z magicznymi zdolnościami. Dokonuje transformacji za pomocą podarowanej jej magicznej różdżki.

EtymologiaEdytuj

Macne jest kombinacją słów "Mac" odnosząc się do produktów Macintosh oraz "Ne" (音), co znaczy "dźwięk". Jej nazwa w tłumaczeniu znaczy "dźwięk Mac'a".

Petit znana oryginalnie była jako "Macne Nana Petit"  (Mac音ナナ Petit), jednakże "Nana" zostało usuniętę po wydaniu ich wersji 2S.

WyglądEdytuj

Jak każdy inny członek rodziny, wygląd Petit także jest wzorowany na komputerach Mac oraz różnych pomysłach od Apple.,inc. Dodatkowo jej wygląd jest luźnym odniesieniem do jej starszej siostry. Podobnie jak przy reszcie kobiecych postaci w rodzinie Macne, Petit także otrzymała informacje o swoich rozmiarach: B67, W57 oraz H77.

Jej magiczna postać Whisper☆Angel Sasayaki-san jest kreowana na wygląd anioła, który miał być przeciwnikiem dla niewydanego głosu "diabła". Whisper☆Angel Sasayaki-san posiada także inne wymary swojego ciała od normalnej Petit. Mówi się, że jest ona w wieku 15-16 lat, a jej rozmiary to B73, W53 oraz H83.[9]

Wygląd Petit 2S jest oparty na wygląd "księcia", który miał przypominać strój Nany kreowany na "księżniczkę".

RelacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

ReputacjaEdytuj

ReakcjaEdytuj

Petit została dobrze przyjęta będąc "mini" wersją Nany i stała się bardzo popularna wśród fanów Macne, zwłaszcza po przeniesieniu na UTAU, co stało się popularną metodą wśród fanów Macne i UTAU. Po zostaniu oddzielną postacią, Petit stała się drugim popularnym tematem w serii Macne i od tego czasu pojawiło się wiele ilustracji skupiających się na całej rodzinie Nany.

WpływEdytuj

Akceptacja Petit jako "siostra" Nany zapoczątkowała całą "rodzinę Macne". Do Nany i Petit niedługo później dołączyły siostry bliźniaczki Coco oraz ich ojciec, Macne Papa.

Informacje o produkcieEdytuj

Demonstracje
あんず (Anzu) (Nana Japanese i Petit) SoundCloud
Snow (Nana Japanese and Petit XSY) SoundCloud

GaleriaEdytuj

Macne Petit 2.jpg
Oryginalna Macne Petit
Chara stand petit2s.jpg
Macne Nana 2S
Macne SasayakiNana.jpg
Macne Petit jako Whisper☆Angel Sasayaki
Img petit.jpg
Macne Petit V4
V4 Nana Petit box.png
Pudełko Macne Petit V4
V4 Nana Complete box.png
Pudełko z zestawem Nany i Petit
V4 Nana Complete box Starter Pack.png
Starter Pack Nany i Petit z edytorem V4

Macne Petit.jpg
Koncept oryginalnego wyglądu Petit.
MacneNanas2concepts2plusMacnepetit.jpg
Koncept 2S dla Nany i Petit
S2concept3.jpg
Koncept 2S dla Nany i Petit
Nanav4.jpg
Koncept Nany i Petit V4

Sd petit.jpg
Ilustracja promocyjna
Wall nana7th.jpg
Nana i Petit z okazji siódmej rocznicy

LinkiEdytuj

ReferencjeEdytuj

  1. [1]
  2. [2]
  3. [3]
  4. [4]
  5. [5]
  6. [6]
  7. [7]
  8. [8]
  9. http://web.archive.org/web/20140104103022/http://macne.net/character/sasayaki

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki