Fandom

Vocaloid Wiki

Dong Fang Zhi Zi

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Dong Fang Zhi Zi (東方梔子; Gardenia) to żeński UTAUloid śpiewający po chińsku w dialekcie mandaryńskim. Jej imię w wolnym tłumaczeniu znaczy Wshodnia Prowincja Jaśminu lub po prostu Gardenia. Wcześniej była znana także jako chińska wirtualna diva, która z powodu wyglądu została okrzyknięta Fake Hatsune Miku.

Dong Fang Zhi Zi.png

InformacjeEdytuj

  • Wiek: 16 lat
  • Atrybut: Pitaja
  • Dawca głosu: Shan Shan
  • Płeć: Kobieta
  • Wzrost: 160cm
  • Waga: 45kg
  • Data urodzenia: 27 grudnia (koziorożec)
  • Mantra: 我爱你们 (Kocham cię)
  • Ranga głosu: A#3 - C#5

CharakterEdytuj

Pomimo ognistego wyglądu ma sentymentalne serce. Jej hobby to śpiew, taniec oraz sztuki walki (prawidłowe). Czuje wstręt do cebuli i baozi.

HistoriaEdytuj

Jej istnienie było wszystkim znane od początku maja 2012, jednak jej ilustracja została umieszczona już w marcu tego samego roku. Wcześniej nic o niej nie było wiadomo, gdyż nie zostały podane żadne szczegóły.

W styczniu 2013 otrzymała głos za pomocą programu UTAU, a jej dawcą głosu jest Shan Shan. Ona, wraz z 35 innymi mandaryńskimi UTAU, jednym głosem Niao Niao oraz trzema Vocaloidami, została wyróżniona do wzięcia udziału w chińskiej piosence pop Tomorrow Will Be Better. Jej głos jest pojedyńczym bankiem dźwięków do śpiewania tylko po mandaryńsku, choć może śpiewać także w języku japońskim. Istnieją opinie, że jest ciężka w użyciu, gdyż jej dawczyni głosu używała mikrofonu słabej jakości. 

W czerwcu 2013 jej głos został odnowiony. Dong Fang Zhi Zi V2.0 otrzymała zaktualizowany chiński bank brzmień oraz dodatkowo japoński. Jednak w sierpniu 2013 link z zaktualizowanym głosem został zamknięty.

Dong Fang Zhi Zi ma także dostępny bank brzmień w NiaoNiao.

Fake Hatsune MikuEdytuj

Okrzyknięta została mianem Fake Hatsune Miku z powodu... fryzury. Fani Hatsune Miku twierdzą, że jej włosy przypominają niebieskie kucyki wyżej wymienionej. Jednak Dong Fang Zhi Zi nie ma nic wspólnego ani z Miku, ani Vocaloid oraz także z Vocaloid China Project. Z początku była uważana tylko za hologram przeznaczony do dawania koncertów. Określana czasem mianem Chinaloid. Filmiki z jej udziałem na YT dostają najniższe noty przez rozdrażnionych fanów Miku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki