FANDOM

DAINA
Płeć Kobieta
Wiek -
Wzrost -
Waga -
Data wydania 20 listopada 2015
Dystrybutor Zero-G
Dawca głosu AkiGlancy
Ilustrator SteelEmissary
Numer seryjny -
Przynależność YAMAHA

Daina jest żeńskim angielskim głosem na silnik VOCALOID 4 od Zero-G.[1]

HistoriaEdytuj

W marcu 2015 Zero-G stwierdzili, że mają nadzieję wydać Amerykański męski i żeński głos na VOCALOID 4 do końca maja tego roku.[2] Ta data została później przesunięta na czerwiec, a później na lato 2015.[3]

Syo skomentował w czerwcu, że jest autorem skryptu dla Dainy, który jest bardzo podobny do tego stosowanego u Ruby.[4]

20 czerwca imię, głos oraz projekty dwóch Vocaloidów zostały ujawnione za pomocą relacji na żywo oraz na panelu na Anime Mid Atlantic. Zostały zaprezentowane dwa krótkie klipy demonstracyjne od Circus-P, nostraighranswer (Kenji-B) oraz Empath-P.[5]

Kenji zauważył, że nie są to gotowe projekty dla Dainy i Dex'a oraz że kilka detali zostanie poddana zmianie.

Podczas audycji okazało sie, że Zero-G nie stać finansowo na zrobienie dodatkowych głosów, jak w przypadku Crypton Future Media, ale jeśli sprzedajnośc Dainy będzie dostateczna, rozważą dodanie ich. Zero-G nie dało jej żadnych dodatkowej fonetyki lub dodatkowych języków, gdyż ich firma skupia się tylko na języku angielskim.

Na drugiej audycji wyjaśniono kilka kwestii, które okazały się niejasne po pierwszej. W przeciwieństwie do innych Vocaloidów Daina nie została nagrana w studiu. Jej dawca głosu jest profesjonalną piosenkarką z dostępem do mikrofonu przeznaczonym do tego typu zadania. Jej dawca także pochodzi z wewnątrz fandomu. Reclista została specjalnie przygotowana dla amerykańskiego akcentu. Dawcy głosu zostali zatrudnieni w grudniu 2014, by pomóc w wersjach beta wraz z Kenji-B oraz Empath-P. Podczas audycji na żywo Daina nadal była w fazie usuwania resztek niedociągnięć w jej dolnych zakresach.

Ze względu na potrzebę kolejnych zmian, nadal jest wiele do zrobienia, więc dlatego lipcowa premiera porduktu jest niemożliwa dla Dainy. Z powodu technicznych problemów, Daina powininna być już gotowa do zatwierdzenia przez YAMAHA w sierpniu 2015.[6]

Testy od dystrybutorów i innych firm poprosiły o alternatywny wygląd dla Dainy, usuwając zwierzęce cechy.[7]

27 lipca 2015 beta testy zostały uznane za zakończone i wszystko pozostawiono w rękach programistów. Przyszłe promocje zostaną wydane przez Zero-G, kiedy prace nad wyglądem zostaną doprowadzone do końca.[8]

W odpowiedzi na pytania fanów, Dex i Daina prawdopodobnie zostaną wydani we wrześniu.[9]

4 września AkiGlancy poinformowała, że wszystkie wymogi w pracy przy Dexie i Dainie zostały zakończone. Podała, że datę premiery podadzą we wrześniu, która także odbędzie się jeszcze w tym miesiącu.[10] Później podano, że dawcy głosu dla Dexa i Dainy zostaną prawdopodobnie podani w miesiącach listopad i luty. Ma to zapobiec stronniczości przy zakupie tych produktów, a klienci mają sugerować się tylko jakością ich głosu niż ich dawcami głosu. Nie jest wiadome czy firma ogłosi tę informację na własnych stronach czy w trakcie któregoś z konwentów.[11]

6 września AkiGlancy poinformowała, że Daina nie będzie dostępna w sprzedaży w wersji łączonej z silnikiem VOCALOID 4.[12]

17 września Zero-G w odpowiedzi na maile fanów poinformowali, że Dex i Daina zostaną wydani około trzech tygodni od tego dnia.[13] 2 października AkiGlancy wyjaśniła, że Zero-g czekają na oficjalną zgodę od YAMAHA do wydania.[14] 12 października Kenji potwierdził, że para ta zostanie wydana gdzieś pod koniec tego miesiąca. Zostało potwierdzone, że będą sprzedawani oddzielnie w wersji do pobrania.[15]

2 listopada potwierdzono, że Daina była testowana przez YAMAHA przez ponad półtora miesiąca. W tym czasie YAMAHA wyszukiwali wszystkich błędów i informowała Zero-G na bierząco co wymaga naprawy. Po poprawkach, Zero-G poprosiło o kolejny przegląd kontrolny.[16] Wspomniano później, że ostatecznie YAMAHA podejmie decyzję po 9 listopada lub później. Po tym wszystkim Daina i Dex zostaną wkrótce wydani do sprzedaży.[17]

Dex i Daina zostali wydani 20 listopada 2015.[18]

Podczas Katsucon 13 lutego 2016 zostało potwierdzone, że Kenji-B oraz AkiGlancy są dawcami głosu Dexa i Dainy.[19]

KonceptEdytuj

Dex i Daina zostali zaprojektowani pod temat bajki "Lis i Pies", na sugestię Kenji-B.[20] Mają być swoimi odpowiednikami, którzy wzajemnie się uzupełniają.[21] Kenji-B upiera się w przekonaniu, że Daina jest właśnie tym co Zero-G chciało osiągnąć wydając SONiKE.[22] Kenji powiedział przed premierą, że Dex i Daina są parą, ale nie są bliźniakami.[23] Spytany o cele zarówno Dex'a jak i Dainy, stwierdził, że para została skierowana dla fanów, a projekt zapewnia producentom głos jaki potrzebowali.[24] EmpathP wybrała czerwony kolor włosów oraz niebiesko-biały kolor ubrań dla Dainy. Temat "lisa i psa" był jednym z wielu propozycji, ale tylko ten był na tyle przekonujący i zdobył największą sympatię w grupie. Projekty zostały wybrane po tym jak grupa upodobała sobie pierwsze szkice wykonane przez Steel'a.[25]

EtymologiaEdytuj

Imię Dainy zostało wybrane ponieważ brzmiało dość kapryśnie. Jest to odniesienie do "Alicji w krainie czarów" i kotki Alicji imieniem Dina. Jej imię miało ulec zmianie[26], jednak ostatecznie pozostało z nią do końca.

WyglądEdytuj

Daina jest kemonomimi i jest wzorowana na wygląd lisa.[27] Wybór padł z powodu dość populanrego motywu Nekomimi jak u SeeU czy Nekomura Iroha. Empath-P zauważyła i pojęła, że wielu nie podobają się projekty oraz koncentruje się raczej na głosie. Cechy zwierzęe zostały dodane, aby projekty nabrały unikalnego i niespotykanego dotychczas wizerunku u Vocaloidów.[28]

RelacjeEdytuj

Dex: Komplementarnie z męskim głosem.

Informacje o produkcieEdytuj

DemonstracjeEdytuj

Demonstracje
Livestream Demo YouTube  
"Say Something" / "Paparazzi" YouTube  
Pushing Daisies (beta voicebank) CLYP
Pushing Daisies Soundcloud
Pushing Daisies (z edycją) Soundcloud
A Wicked Girl and a Tin Boy Soundcloud
Two Weeks Soundcloud

Biblioteka banku brzmieńEdytuj

OptimumEdytuj

Gatunek: Soft Pop Ranga: G2 ~ E4[29]

Dane pakietoweEdytuj

Daina jest angielskim żeńskim głosem z amerykańskim akcentem oraz odpowiednikiem Dex'a. Jej akcent jest "ogólnie amerykański", jak u Ruby. Para została tak zaprojektowana, aby dopasować się wzajemnie ze sobą jak również od siebie. Została zaprojektowana jako piosenkarka pop. Śpiewa w sopranie. Jej dawca jest naturalnym altem.

Cechy głosu jakie zauważonoEdytuj

  • Według Empath-P:
    • Jest jednym z dość zrozumiałych angielskich Vocaloidów.[30]
    • Stwierdziła, że Daina ma inny styl od Cyber Divy czy Ruby, nie ma takiego "mocnego nosowego stylu".[31]
    • Opisała go jako "fantastycznego", zauważając, że wysiłek włożony podczas nagrań jest pokazany po głosie.
    • Stwierdziła też, że Dex posiada taki sam pitch jak Avanna.
    • Stwierdziła także, że z całej dwójki Daina jest jej ulubioną z powodu jej delikatnej barwy, zaznaczając że brzmi bardzej uroczo i złośliwie niż Dex.
  • Ma trzy warstwy artykulacyjne i sześć warstw stacjonarnych.[32]
  • Według Kenjiego:
    • Daina jest łatwiejsza do miksowania niż AVANNA.
    • Również woli głos Dainy niż Dex'a ze względu na bardziej wyrazisty głos, zwłaszcza w jej wyższych zakresach.
  • Podczas audycji stwierdzono, że rzucili się w jej produkcję, ale rezultaty HQ mimo to były o wiele niższe u Dainy niż u Dex'a.
  • Posiada opcję growlu ale nie cross-synthesis.
  • Głos Dainy został nagrany naturalnie.
  • Ma być "bardzo łatwa" w obsłudze.
  • Ma opcje oddechów.

Spostrzeżenia fonetyczneEdytuj

  • Daina nie obsługuje żadnego innego języka, bo skupia się tylko na angielskim. Jednakże zostały dodane fonemy dla języka angielskiego, by łatwiej go wykorzystywać w innych językach.
  • Ma więcej fonemów od YOHIOloida.

Dodatkowe informacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Dex i Daina są pierwszymi swoimi odpowiednikami na silnik VOCALOID 4.

GaleriaEdytuj

Daina box
Boxart
Thief daina
Koncept Dainy jako złodziej
Dex Daina concept art
Koncept Dexa i Dainy
Daina
Daina z lisimi uszami i ogonem

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki