Fandom

Vocaloid Wiki

CYBER DIVA

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze20 Udostępnij
CYBER DIVA
Płeć Kobieta
Wiek -
Wzrost -
Waga -
Data wydania 4 lutego 2015
Dystrybutor YAMAHA
Dawca głosu Jenny Shima
Ilustrator -
Numer seryjny -
Przynależność YAMAHA

CYBER DIVA jest angielskim Vocaloidem od YAMAHA USA na silnik Vocaloid 4. Jej dawczynią głosu jest Jenny Shima, amerykańska piosenkarka, aktorka teatralna oraz modelka. 

HistoriaEdytuj

Została ona wyprodukowana w świetle badań nad skargami i uwagami wobec już wydanych angielskich Vocaloidów przed V4. Zawierały frustracje z dostarczonej mieszanki brytyjskiego i amerykańskiego systemu fonetycznego silnika Vocaloid użytego dla angielskich Vocaloidów. Zauważono również, że język angielski Vocaloidów często nie brzmi poprawnie, aby dopasować zapis fonetyczny w użyciu i było to spowodowane przypadkową budową wokalną albo podczas nagrywania albo podczas tworzenia głosu. 

Kilku kandydatów zostało przetestowanych jako możliwi dawcy głosu dla nowego banku brzmień. Podczas tego procesu stwierdzono, iż brakuje wiele dźwięków lub innych brzmień, których się obecnie nie spodziewano. Były to bardziej jasne i wyraziste dźwięki występujące w konstruowanym banku brzmień. "Aspiracyjny problem", z którym borykały się angielskie Vocaloidy, został również naprawiony. Ponieważ problem został rozwiązany, dźwięki nie pasujących symboli wejściowych zostały poprawione. Sprawa jednak nie zostanie rozwiązana do końca, dopóki nie zostaną nagrane wszystkie dźwięki do odpowiednich symboli fonetycznych.

2013Edytuj

W lutym zostały napisane skrypty do nagrań. Aspiracyjny problem został naprawiony dzięki nowej skrypcie oraz dźwiękom, które zostały zbite aby ułatwić lepszą kontrolę nad danymi fonetycznymi. 

W marcu dwaj dodatkowi piosenkarze dokonali nagrań za pomocą nowego skryptu. Był on krótszy niż poprzedni i trudniejszy dla każdego innego piosenkarza przy produkcji. Jednak skrypt ten przyniósł nowe wyniki dla pokazania jasności i wątpliwości zniknęły. Dalsze poprawki w skrypcie sprawiły, że nagrania poszły do przodu. 

Kiedy bank brzmień został już doprowadzony do rozsądnej jakości, zespół pracujący nad nią miał wybór między jednym z aktualnych piosenkarzy, a zupełnie nową osobą. CYBER DIVA została nagrana na sześciu różnych wysokościach. Zostało do níej dodane 231 różnych trójgłosek na każdą warstwę dźwięków; znacznie więcej niż na jakikąkolwiek inną bibliotekę wydaną wcześniej.

Głos był testowany przez dwóch zatrudnionych nauczycieli języka angielskiego. Zostali oni zatrudnieni, ponieważ więcej niż połowa zespołu to Japończycy i dźwięki, które brzmiały dziwnie dla nie japońskiej części grupy, nie brzmiały tak dla nich. Ze względu na mieszankę dźwięków brytyjskich i amerykańskich, CYBER DIVA nie zawsze brzmiała dobrze, gdy dźwięki były mieszane. Zawiera dźwięk "szwa"; nie jest on wliczony w żadnym z angielskich głosów, pomimo faktu, że nadal fonetycznie był używany. Na przełomie lipca, został stworzony dla niej niestandardowy słownik. Ze względu ja jego wielkość musieli naprawić całą bibliotekę jak najszybciej. Słownik został skończony w październiku 2014.

2014Edytuj

CYBER DIVA była gotowa do wydania na 13 marca 2014, ale z powodu ogłoszenia nowego silnika i nowych dodatkowych opcji jak growl, postanowiono wstrzymać się ze sprzedażą.

2015Edytuj

CYBER DIVA została ujawniona 22 stycznia 2015 roku jako amerykański akcent żeńskiego produktu od YAMAHA. Ma zostać wydana 4 lutego 2015. [1] UtataP poinformował że demo "You will See" zostało zrobione w domyślnych ustawieniach i bez autotuningu.[2]

KonceptEdytuj

Oryginalnie miała zostać wydana para z męskim i żeńskim angielskim głosem zaraz po wydaniu VY2 w 2011.[3] CYBER DIVA została potwierdzona jako angielski żeński głos z serii VY pod nazwą "VY3".[4]

EtymologiaEdytuj

Jej imię "Cyber Diva" nie zostało wyjaśnione przez twórców. Powód nadania jej tego imienia jest nieznany.

"Diva" jest to termin w języku angielskim określającym kobiety, na ogół piosenkarki, które osiągają status idolki lub same uważają się za ważne. Słowo te opisowo było używane jako kobiece imię, pochodzi ono ze starowłoskiego i oznaczało pierwotnie "bogini". 

Ze względu na pochodzenie słowa "Diva", nazwa ta może mieć więcej niż jedno znaczenie. Można także uznać to za grę słów. 

WyglądEdytuj

Jest Vocaloidem skierowanym dla profesjonalistów i powstała w podobnym pomyśle jak VY1 oraz VY2.

Prawdopodobnie, trafiając do zachodniej publiczności i szukając bardziej profesjonalnego wyglądu, YAMAHA zdecydował się na użycie prostego zdjęcia jako avatar, bez żadnej koncepcji (podobny manewr jak Zero-G z Primą i Tonio ). Modelka na zdjęciu ma na sobie słuchawki HPH-M82 firmy YAMAHA.[5][6]

Informacje o produkcieEdytuj

DemonstracjeEdytuj

Demonstracje
Athena YouTube  
Run Away YouTube  
Thunderstorm YouTube  
Draw a Melody YouTube  
You will see YouTube  

Testy głosuEdytuj

Demonstracje
Mercedes Benz (Growl test) YouTube  
(They Long To Be) Close To You YouTube  
NAKED EYES (VOCALONET service test) YouTube  
It's So Easy (Growl test) YouTube  

CiekawostkiEdytuj

  • Przedstawione źródło jej strony wprowadzającej odsłania ukrytą wiadomość "Please enjoy Vocaloid!"[7]
  • Jest pierwszym nowym Vocaloidem na silnik V4.
  • Jest pierwszym angielskim Vocaloidem na silnik V4.
  • Jest pierwszym angielskim Vocaloidem od YAMAHA.
  • Jest pierwszym tylko angielskojęzycznym Vocaloidem dostępnym na system Mac.

OdniesieniaEdytuj

  1. Data wydania CYBER DIVY
  2. [1]
  3. [2]
  4. [3]
  5. [4]
  6. [5]
  7. [view-source:http://www.vocaloid.com/us/ link]

GaleriaEdytuj

DIVA box.png
Boxart
Page01.png
Oficjalna ilustracja
CYBERDIVALogo.png
Logo

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki