Fandom

Vocaloid Wiki

Bookmark of Demise Project

307stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze26 Udostępnij

Bookmark of Demise Project (終焉ノ栞プロジェクト, Shuuen no Shiori Purojekuto) to seria piosenek autorstwa 150P (One-half-P). W większości są bazowane na japońskich zabawach dla dzieci i legendach miejskich. Każda z nich, oprócz "Zwyczajni Bohaterowie", jest śpiewana przez IA. Na podstawie serii tworzona jest manga i light novel.

Poszczególne piosenkiEdytuj

Samotna Gra w Chowanego (孤独ノ隠レンボ, Kodoku no kakurenbo)Edytuj

Wokal: IA

KNK.png
Piosenka otwierająca serię. Historia opowiada o A-ya, który znalazł książkę i zagrał w grę w niej opisaną. Chodzi plotka o młodym, ukrytym gdzieś chłopcu.

Piosenka jest oparta na samotnej grze w chowanego. Zasady tej gry polegają na rozcięciu wypchanej lalki w celu wymiany wnętrzności na ryż. Następnie czerwoną nitką należy zszyć ją z powrotem. Lalkę chowa się w wybranym miejscu razem ze słoną wodą. Trzeba powiedzieć trzy razy "pierwszy będzie (własne imię)", potem ukryć się w swojej kryjówce, policzyć do dziesięciu i wrócić do lalki, po czym ją dźgnąć i powiedzieć "Następny będzie (imię lalki)" trzy razy. Następnie ukryć się aż zechce się zatrzymać grę, umieścić w swoich ustach trochę słonej wody i pójść szukać lalki. Gdy lalka zostanie odnaleziona, należy wypluć słoną wodę na nią i powiedzieć trzy razy "Wygrałem", wylać resztę wody na lalkę, spalić ją i posypać solą każdy kąt w domu. Ludzie mówili, że mieli dziwne doświadczenia grając w tą grę, takie jak samoistne włączanie się telewizora lub radia itp.

Piosenka zawiera wiele odniesień do tego typu przypadków.

Ostrzeżenie o Oszustach (ニセモノ注意報, Nisemono Chūihō)Edytuj

Wokal: IA

Warning of Imposters.jpg
To druga piosenka z serii. Jest oparta na miejskiej legendzie, która głosi, że jeśli spotkasz swojego sobowtóra - umrzesz w ciągu trzech dni. W tekście można znaleźć powiązanie z tradycyjnymi, japońskimi zabawami w których chodzi głównie o cienie (kageokuri lub kagefumi).

Piosenka opowiada o B-ko, która zobaczyła transmisję w telewizji o sobowtórach. Uznała jednak to za "głupią historyjkę" i zignorowała to. Następnie zauważyła dwóch sobowtórów, którzy potem umarli. (Sobowtórami są teoretycznie postacie z piosenki "Samotna Gra w Chowanego" i "List Miłosny Zbrodni Doskonałej"). Później B-ko widzi własnego sobowtóra co skutkuje tym, że bohaterka umiera.

Ta piosenka jest związana z "Aimless Imitation Chair Stealing Game".

List Miłosny Zbrodni Doskonałej (完全犯罪ラブレター, Kanzen Hanzai Raburetā)Edytuj

Wokal: IA

PCLL SnS.png
Trzecia piosenka z serii. Oparta jest na miejskiej legendzie „Merry-san ”.

Utwór opowiada o C-ta, który stale otrzymuje wiadomości od nieznanej osoby o nicku @mearry1713. Przez całą piosenkę odbiera też wiadomości przez które przypomina sobie wydarzenia z przeszłości. W pewnym momencie będąc opętanym zabija jednego chłopca. Prawdopodobnie jest to A-ya, bohater piosenki "Samotna Gra w Chowanego". Na końcu C-ta dostaje ostatnią wiadomość, której treść to "jestem tuż za tobą".

Bezcelowa Imitacja Gry w Gorące Krzesła (猿マネ椅子盗りゲーム, Saru Mane isu Tori Gēmu)Edytuj

Wokal: IA

B-ko wannabe.jpg

Czwarta piosenka z serii. Piosenka opowiada o D-ne, otrzymała ona Małpią Łapkę  przez Zakładkę Zagłady, która potrafi spełnić trzy bądź pięć życzeń posiadaczki. Dziewczyna życzy by stała się B-ko z piosenki 'Ostrzeżenie o Oszustach'; potem jednak umiera ponieważ nie spełniła wymagań nałożonych przez Zakładkę Zagłady na B-ko.

Zwyczajni Bohaterowie (在来ヒーローズ, Arikitari hīrōzu)Edytuj

CommonHeroes.png

Wokal: Hatsune MikuKagamine RinGUMIMayu

Piąta piosenka z serii, która może zostać uznana za odpowiedź do czwórki poprzednich piosenek. Zawiera ona wydarzenia z poprzednich piosenek projektu, A-ye grającego w chowanego samemu, morderstwo A-yi popełnione przez C-tę, D-nę imitującą B-ko i dzieciństwo A-yi i C-ty.

Po usłyszeniu kilku słów od każdego uczestnika Gry Zagłady, należy zagrać grupowo Kokkuri-san by przywołać Książkę Zagłady.

Przegrany supermacji (負け犬至上主義, Makeinu shijō Shugi)Edytuj

Wokal: IA

Więcej z Fandomu

Losowa wiki